Efter at have forladt MotoE er Energica nu den første producent, der med en e-cykel konkurrerer direkte mod motorcykler med forbrændingsmotorer. Det sker i det amerikanske Super Hooligans-mesterskab med 2-cylindrede Naked Bikes på over 750 kubik og i løb, der varer cirka 12 minutter.
Feltet rummer bl.a. Indian FTR 1200, KTM 890 R, Ducati Hypermotard og Harley-Davidson Pan America – og altså e-motorcykler. Med sin Kit Corsa Clienti-optimerede Energica Ribelle RS kom Stefano Mesa ind på 7.-pladsen på Daytona i sæsonens første race og på 5.-pladsen i det andet. Harley-Davidson’s Cory West blev dog diskvalificeret, og flere af favoritterne fuldførte ikke.
Ved denne weekends femte afdeling på Laguna Seca skabte Mesa nærmest et historisk øjeblik, da han tog starten og på sin el-motorcykel førte foran feltet af benzinracere, til de nåede sving 5. Løbet blev dog stoppet med rødt flag, og i genstarten lykkedes det ikke Energica-køreren at gentage start-successen. Han sluttede på en 6.-plads. I søndagens løb blev Mesa nummer 5.
Energica eksperimenterer stadig med teknikken for at opnå den mest effektive udnyttelse af batterierne.