Farvel til desmo og tandremstræk: Her er Ducati’s letteste V2’er nogensinde
Den tredje generation af Yamaha’s populære MT-07 er landet. Motoren er opdateret til Euro 5-emissionskravene, kørestillingen passer nu grandvoksne kørere bedre, og den velafbalancerede affjedring bakkes nu op af et skarpere udseende samt moderne LED-lygter og -blinklys.
Yamaha MT-07 behøver egentlig ikke nogen nærmere præsentation. Stort set alle, der kører motorcykel, kender den. Ikke er så underligt, når man tænker på, at der siden lanceringen i 2014 er solgt over 125.000 eksemplarer, hvilket er næsten dobbelt så mange som nærmeste konkurrent. Dette gør MT-07 til den bedst sælgende motorcykel i klassen. Til 2021 har den fået et længe ventet facelift og en opgradering.
En negativ covid19-test og to flyveture senere har jeg vinteren i Danmark og er nu i det solbeskinnede Frankrig, nærmere betegnet Marseille. Jeg er spændt på, hvad Yamaha har at byde på til den nye version af deres populære MT-07, og efter aftenens pressekonference har jeg relativt høje forventninger. Det lyder som om, Yamaha er på rette spor.
Gruppen mødes tidligt næste morgen uden for hotellet, hvor vi hver får tildelt en motorcykel. Ved første øjekast ser den nye MT-07 lidt mere solid og sporty ud end sin forgænger med den nye, større tank og LED-forlygte.
Læs hele testkørslen ved at klikke på billedet nedenfor:
Annonce: