Showmodellen Recursion så dagens lys ved Tokyo Motor Show tilbage i 2013, og den var senest et af trækplastrene ved EICMA-udstillingen i Milano i november 2014. Nu melder japanske medier, at den fremtidsorienterede Suzuki er klar til at gå i produktion. Motoren er en kompakt paralleltwin på 588 kubik, som takket være en turbolader med ladeluftkøler præsterer samme drejningsmoment som en sugemotor på 1000 kubik, men trækker over et område, som er tre gange så bredt.
Suzuki har tidligere benyttet sig af turboladning på XN85-modellen fra 1983, som leverede svimlende 85 hk fra sin luftkølede række-4-motor på 673 kubik. Ligesom den tids turbomodeller fra Kawasaki og Honda blev XN85 dog aldrig nogen kommerciel succes. Trykladning er dog på vej til et comeback, bl.a. er Kawasaki på banen med den heftige, kompressorladede H2. Men Suzuki’s projekt synes mere relevant, fordi de ved at tryklade en mellemklassemotor har skabt en styrevillig letvægter med kræfter som en fuldvoksen superbike.
De japanske forlydende bekræftes af vore kilder hos Brembo, som fortæller at de har udviklet en radialmonteret, 6-stemplet monoblok-caliper med fire klodser og to uafhængige bremsekredse specifikt til Recursion.