Hvis der er for meget stangvare over en MV Agusta Dragster RR, så er du måske i målgruppen for denne eksklusive RVS#1, der bygges i begrænset antal. Specialmodellen af italienernes gade-dragbike yder hele 150 hk ved 12.800 o/m med kit-udstødning og -ECU, men meget vigtigere end de mange kræfter er design, stil og de eksklusive komponenter, den er skruet sammen af. RVS står for Reparto Veicoli Speciali – og MV’s afdeling for specialkøretøjer har virkelig slået sig løs på deres projekt nummer 1, som blot vejer 160 kg tør.
Her er titanium- og CNC-fræste aludele i massevis, egerhjul fra Kineo, bremseskiver fra Braking, et unikt cockpit samt et sæde med kombineret læder- og alcantara-polstring i bikubestruktur. Dækkene er Pirelli’s grovmønstrede MT 60 RS, der kombinerer bred anvendelighed med et sejt look.
Et bistert udseende kranie med et rødt øje er en slags symbol på RVS#1, og den røde prik går igen utallige steder på modellen, der leveres med et race kit, der indeholder følgende: Natdækken, certifikat, quickrelease-tankdæksel, olieprop i ergal, racing-udstødning, racing-ECU, højre luftindtag med hjælpelamper, fodhviler-beskytter (højre), koblings-beskytter, motor-beskytter, stel-beskytter, spejle i ergal, håndbeskyttede i ergal og titanium.
Prisen er 279.200 kr. uden registreringsafgift.