Jonathan Rea og alle andre, der stiger ombord på en Kawasaki ZX-10RR i 2019, kan glæde sig til at få mere power at fyre med.
Effekten stiger med 4 hk til i alt 204 hypper, der afleveres ved 13.300 o/m – 500 o/m senere end på forgængeren. Der ekstra omdrejninger er blevet mulige, fordi forgængerens cylindriske ventiltrykkere er afløst af slæbearme, præcis som på BMW S 1000 RR og Suzuki GSX-R 1000. Det er en løsning, der sparer hele 20 procent oscillerende masse, tillader mere agressive knastprofiler og ifølge Kawasaki bidrager med 3 af de nye heste.
Samtidig forfines RR-motoren med et sæt ultralette Pankl-plejlstænger i titanium, som har gjort det muligt at flytte det maksimale omdrejningstal med hele 600 o/m, hvilket genererer endnu 1 ekstra hk.
Standardmodellen ZX-10R får også det nye topstykke med slæbearme og 3 ekstra hk. Desuden bliver 2-vejs quickshift standardudstyr, så den på det punkt flugter med ZX-10RR og ZX-10R SE.
ZX-10RR er Kawasaki’s homologeringsmodel til Superbike-VM, og den produceres i blot 500 nummererede eksemplarer.