Farvel til desmo og tandremstræk: Her er Ducati’s letteste V2’er nogensinde
Padborg Park står i spidsen for flere nyheder indenfor 2-hjulet motorsport. For nylig har man præsenteret Zenergy Super Challenge indenfor roadracing, og nu får en anden gren af motorcykelsporten mulighed for at boltre sig på baneanlægget ved den dansktyske grænse.
Det er motard-kørerne, som godt kan gøre sig klar, for et nyt baneforløb er under opbygning.
– Vi har her i vinterens løb været i gang med at opbygge en speciel bane til motard-kørerne, fortæller baneejer Tom Pedersen.
– Banen er endnu ikke helt færdig, men de kørere, som har prøvet den, siger, at den bliver Danmarks bedste motard-bane.
Motard-banen er henlagt til den østlige halvdel af Padborg Park og dermed området omkring depotet og de opsatte tribuner. Dele af banens to asfaltlangsider indgår i motard-banen. Hvor en normal roadracing-kører ville fortsætte i fuld fart ned mod Big Mag-kurven, skal en motard-kører midtvejs på langsiden bremse op og via en stikvej køre ind på midten af hovedlangsiden. Herfra går det til området ved pitten, hvor den ujævne del af banen er anlagt.
– Vi har anlagt et forløb med både jord og knust asfalt, forklarer Tom Pedersen.
– Der vil være tre flyvehop, og så er der dels et oplagt sving, dels et fladt sving i stil med dem, man kender fra speedway, så her skal deltagerne broadside rundt.
Første løb på Padborg Parks nye motard-bane køres den 18.-19. april.