Triumph Speed Triple 1200 RR

Efter flere ugers digital gemmeleg har Triumph omsider løftet sløret for nyheden Speed ​​Triple 1200 RR. Tidlige teasere og lermodeller har kun afsløret en sporty halvkåbe, nu ved vi ALT!

Karakteristisk for 1200 RR er en enkel og stilfuld forlygte, rund og i kølig retrostil, avanceret elektronisk affjedring fra Öhlins og opdateret elektronik, hovedsageligt til wheelie control.

Den elegante nyhed deler det meste af sin teknik med søstermodellen Speed ​​Triple 1200 RS. En model, som vi på Bike-redaktionen har gode oplevelser med, både på bane og vej. Kørestillingen adskiller sig naturligvis, for RR’en er mere kompromisløs, når det kommer til banekørsel, og derfor sidder du mere foroverbøjet her. Med højere fodhvilere og et lavere styr bevæger tyngdepunktet sig fremefter og giver en bedre fornemmelse med forhjulet. Sammen med den nye wheelie control vil det formentlig gøre forenden mere stabil under kraftig acceleration. Det savnede vi ved testkørslen af 1200 RS.

For yderligere at understrege kvaliteterne på bane er Triumph Speed ​​Triple 1200 RR udstyret med Pirelli’s skrappeste gadedæk – Diablo Supercorsa SP V3. Öhlins’ seneste generation af elektronisk affjedring, Smart EC 2.0, vil sikre dækkenes kontakt med asfalten og samtidig tilbyde brugervenlig justering, der nemt kan tilpasses din kørestil.

Motoren er identisk med 1200 RS’erens, hvilket betyder 180 hk ved 10.750 o /m og 125 newtonmeter ved 9000 o/m. Den ekstremt lineære effektudvikling kan se kedelig ud på et effektkurve, men tro os, kraften i den 3-cylindrede motor er alt andet end kedelig.

Testkørslen for os på Bike er allerede booket på Ascari-banen i slutningen af ​​november. Så stay tuned!