Triumph genopliver nu den legendariske modelbetegnelse Speed Twin med en helt ny 1200-version af den klassiske roadster.
Bonneville HP-motoren er lånt fra Thruxton-modellen, og den 2-cylindrede 1197-kubikker yder i Speed Twin de samme 97 hk ved 6750 o/m. Drejningsmomentet er også identisk med et maksimum på 112 Nm ved 4950 Nm. Speed Twin 1200 vejer dog 10 kg mindre end Thruxton, hvilket lover godt for køreoplevelsen, og det samme gør det nye stel. Vi bemærker også den kompetente forbremse med to fuldvoksne skiver og Brembo-calipere.
Designet henter inspiration af 50’ernes og 60’ernes englændere med bl.a. Monza-tankdæksel og spejle i styrenderne, men bag old school-attituden er Speed Twin fyldt med moderne teknik. Såsom assist & slipper-kobling, traction control og køreprogrammerne Sport, Road og Rain, LED-lys samt et USB-stik til strømforsyning af smartphone eller andet.
Prisen bliver offentliggjort den 18. januar.