Farvel til desmo og tandremstræk: Her er Ducati’s letteste V2’er nogensinde
Forventet ankomst ved Chistiansborg kl. 18, stod der i Woman Riders World Relay’s plan for fredagens kørsel. Og sådan blev det. Med nærmest militaristisk præcision rullede de første motorcykler i WRWR-karavanen ind på Bertel Thorvaldsens Plads foran regeringsbygningen, samtidig med at klokkerne bimlede fra Jens Olsens Verdensur i tårnet på Københavns Rådhus.
Klokken 8 fredag morgen havde de startet dagens tur i Åbenrå. Og det var en sprudlende flok af motorcykelkvinder i alle aldre og på alle mulige forskellige typer motorcykler, der fejrede målgangen i Hovedstaden med vild dytten i hornet, bundgas, hujen og highfives. Forrest kørte tovholder Lis Thorarinsson, der havde pyntet sin røde Triumph Daytona 675 med flag og i tornysteret på ryggen bar Woman Riders World Relay-stafetten, som WRWR-ambassadør Liselott Blixt efter ankomsten overrakte til sin svenske kollega.
Hele 170 kvinder var indskrevet på turen fra Padborg til København, og det gør Danmark til det foreløbig flittigst deltagende land i WRWR-stafetten, selv om andre lande på ruten er betydeligt større. Trods vejrmæssige udfordringer formåede de danske damer at sætte Danmark på verdenskortet, når det gælder kombinationen af kvinder og motorcykler. Men de fik også support fra flere udenlandske deltagere. En af dem kom helt fra Canada, mens Colette Tindall Edelin fra Australien som den eneste kunne prale af at have kørt hele WRWR’en, siden den startede i Scotland i februar.
Her kan du bestille abonnement på MOTORRAD Danmark.