Ducati gør med denne tredje 2024-nyhed DesertX klar til et møde med endnu mere udfordrende terræn. Allerede i standardudgaven imponerer DesertX på grus, hvor fremfor alt kørestilling og vejgreb er i top. Men til dem, der vil have det vildere, har Ducati skabt nyheden DesertX Rally.

Her finder vi rigtig lækker affjedring fra Kayaba, som forsyner DesertX Rally med en lukket cartridge-forgaffel med hele 250 mm fjedervandring samt en ny, fuldt justerbar, bagdæmper med 240 mm vandring. Dæmperens montering på rørgitterrammen i stål er ændret for at tillade hårde landinger. Forskærmen er hævet for at give endnu bedre frigang til grove dæk fulde af mudder og småsten.

Hjulene kommer også fra Japan – her ser vi fælge fra Takasago Excel sammen med smedede og fræsede nav, som reducerer vægten med 500 gram trods det mere rå design. Fælgene med centrale eger bærer dæk med løse slanger, som er nemme at reparere eller skifte midt i Sahara. Under motoren har Ducati placeret en solid bundplade bagt i kulfiber, der virkelig ser seriøs ud. Bremse- og gearpedaler kommer fra Ducati’s egen tilbehørsafdeling og er smedede og fræsede for at modstå belastningen i hårdt terræn.

En ægte rallybænk øger sædehøjden og giver samtidig køreren mere bevægelsesfrihed. Sidst, men ikke mindst, sørger en justerbar styrdæmper fra Öhlins for, at ekvipagen holdes i orden, når farten stiger, og vejene bliver dårligere. Motor, stel og elektronik er hentet direkte fra DesertX. Fremdriften klares dermed af en 937 kubik V2’er med 110 hk og 93 Newtonmeter, der via seks forskellige køreprogrammer leverer effekt, traction control og ABS efter førerens ønsker.

Ducati DesertX Rally features:

· Testastretta 11° 937 kubik motor med 110 hk ved 9250 o/m og 92 Nm ved 6500 o/m

· Rørgitterramme i stål, svinggaffel i støbt aluminium

· Tankvolumen 21 liter

· Højtmonteret forskærm

· Fælge i aluminium i dimensionerne 2,15 x 21″/4,00 x 18” for/bag, med nav i smedet aluminium, centrale eger i stål på Takasago Excel-fælge til dæk med løse slanger

· Pirelli Scorpion Rally STR-dæk i størrelserne 90/90-21 foran og 150/70 R18 bag (alternativt: Pirelli Scorpion Rally, Pirelli Scorpion Trail II)

· Ø 48 mm KYB-upside down-gaffel med closed cartridge, 250 mm vandring, justerbar kompressions- og returdæmpning, “Kashima Coating” på de ydre ben og DLC ​​på de indvendige ben

· Gaffelbroer som er CNC-fræset i smedet aluminium

· KYB-støddæmper med 46 mm stempel, 240 mm hjulvandring, justerbar høj- og lavhastighedskompressions- og returdæmpning samt fjederforspænding

· Frihøjde på 280 mm

· Justerbar Öhlins styrdæmper

· 6 køreprogrammer (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally)

· 4 power-programmer

· Kurve-ABS med 3-trins justering

· Ducati Traction Control med 8-trins justering

· Ducati Wheelie Control

· Motorbremsebremsestyring

· Fartpilot

· 5″ farve TFT-instrumentering med Ducati Link App-opkobling og pile-navigation

· Utility Bar (holder til f.eks. GPS)

· Ducati panikbremselys

· Ducati tovejs quickshift (DQS)

· LED-lys hele vejen rundt

· Justerbare bremse- og gearpedaler i smedet aluminium

Annonce

Annonce

Screenshot